Äppeltantens smuldegspaj!

Så här till sommaren kan jag inte komma på något som är mer passande än pajer gjorda på frukter och bär. Äppeltantens smuldegspaj är min favorit, så otroligt god och lättlagad! Jag tror att receptet från början kommer från recept.nu, och troligen Laila Lindholm.
Du behöver: 200g Smör (riktigt, det gör skillnad!), råsocker, kokos, havregryn och mjöl.
Sen kniper man bara ihop ingredienserna, jag brukar använda ganska lika delar råsocker, kokos och havregryn (1,5-2 dl) och lite mindre mjöl eftersom det mest ska hjälpa till att binda ihop ingredienserna.
Sen är det bara att strö ut at över valfria sockrade bär eller frukt, min favorit görs på jordgubbar och rabarber. Och så in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
Kanske rent av världens godaste paj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den var verkligen supergod. Du får komma hem och göra lite fler.

2011-05-04 @ 16:46:01
Postat av: lina

mamma, du måste skriva under dina inlägg så att jag vet vem som skriver, för jag antar att det är du som kommenterade förra inlägget med kanske? :)

2011-05-04 @ 16:57:48
URL: http://linahanna.blogg.se/
Postat av: Lena

Klart det var jag som gjorde inlägget, vem skulle det annars vara som varit här och ätit av din goda paj. Kram

2011-05-05 @ 07:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0